دانلود pdf الزامات معماري در فضاهاي آموزشي كودكان

 

الزامات معماري در فضاهاي آموزشي كودكان

دانلود pdf الزامات معماري در فضاهاي آموزشي كودكان (بررسي تطبيقي دو شهر تهران و تورنتو)

محوريت دادن به ساخت و معماري مهدكودك ها در جهان، انقلابي در برنامه آموزشي كودكان بود كه از سال 1830 شروع شد و همچنان ادامه دارد. از اين زمان به بعد است كه معماران و سازندگان مهدكودك ها تلاش بسياري در نوسازي مهدكودك ها كردند. گروهي از آنها بيشترين وقت خود را صرف دوام، فضا و هزينه هاي طراحي در مهدكودك ها كردند و ايجاد خلاقيت و ارتباط با محيط را در اين فضاهاي انسانساخت محوريت بخشيدند.

امروزه در طراحي معماري خاص كودك، معيارهايي فراتر از ابعاد و اندازه ها مورد مطالعه قرار مي گيرند؛ هرچند در ايران همچنان مهدكودك هاي طراحي شده در استانداردهاي اوليه، داراي نواقصي بسيار هستند. مسئله اي كه در اين مقاله مورد توجه قرار گرفته است، شناخت مقايسهاي بين معماري مهد كودك در تهران و تورنتو (دو شهر مهم و پر جمعيت و چالش) مي باشد.

در مطالعۀ صورت گرفته بر اساس بهره گيري از رويكرد نظري كريستوفر دي، از روش مشاهده و مصاحبه، به مقايسۀ تعدادي مهدكودك در تهران و در مقابل تعدادي در تورنتو كانادا پرداخته ايم. حاصل اين تحقيق، نشان از اين دارد كه معماري مهدكودك هاي ايران در زمينه هايي چون استانداردهاي فضايي، ابعاد و ديد و منظر داراي ضعف مي باشند، در حالي كه در معماري مهدكودك هاي تورنتو، معماري وابسته به آموزش، هنر و خلاقيت طراحي شده است. با توجه به نياز اوّليه معماري مهدكودك به ملاحظات كودكانه به چنين جمع بندي دست يافتيم كه در معماري مهدكودك ايراني بر خلاف معماري مهدكودك غربي ملاحظات كودكانه در كم ترين حد خود ديده شده است.

دانلود pdf الزامات معماري در فضاهاي آموزشي كودكان

همچنين اين مطلب رو هم مشاهده كنيد:

دانلود پاورپوينت مهدكودك

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.