اشتباهات بزرگ در زمان شروع كسب و كارهاي اينترنتي

اشتباهات بزرگ در زمان شروع كسب و كارهاي اينترنتي

كسب و كار اينترنتي و درآمد اينترنتي اين روزها توجه افراد بسياري بخصوص جوان ها را به خود جلب كرده اند و احتمالا شما كه در حال مطالعه اين مقاله هستيد نيز قصد داريد كسب و كار اينترنتي خود را شروع كنيد.

پس حتما در ادامه اين مطلب از درآمد برتر با ما همراه باشيد تا چند اشتباه بزرگ براي شروع كسب و كارهاي اينترنتي را به شما معرفي كنيم تا با شناخت اين اشتباهات و جلوگيري از آنها، ريسك راه اندازي كسب و كار اينترنتي خود را به پايين ترين حد برسانيد و بدين ترتيب ميزان موفقيت شما افزايش يابد.

 

 

ولخرجي و اتلاف هزينه ها

با وجود اينكه يكي از مزاياي كسب و كار اينترنتي اين است كه مي توانيد با هزينه بسيار كمي اين فعاليت را شروع كنيد؛ اما بايد اين موضوع را نيز در نظر داشته باشيد كه در صورتي كه در شروع كسب و كار براي آن سرمايه مالي در نظر گرفته باشيد، مي توانيد يك شروع قدرتمندتر را تجربه كنيد و زودتر به نتيجه مطلوب برسيد.

با اين حال بايد در صرف هزينه ها از ولخرجي و هدر دادن آنها جلوگيري كنيد و هميشه قبل از شروع هر كسب و كاري، هزينه هاي احتمالي آن را برآورد كنيد و حتي بهتر است كه از افراد فعال در آن حوزه مشاوره بگيريد و اطلاعات بيشتري در مورد هزينه هاي لازم و هزينه هاي غيرضروري كسب و كارتان داشته باشيد.

ضمنا پس از بررسي و برآورد هزينه ها مي توانيد آنها را به بخش ها و مراحل مختلف تقسيم كنيد و در هر مرحله از كسب و كارتان، به ميزان سرمايه اي كه براي آن بخش هزينه كرده ايد توجه داشته باشيد و اجازه ندهيد كه هزينه هاي شما از برآورد اوليه بيشتر باشد.

 

 

قرض گرفتن زياد

نداشتن سرمايه اوليه لازم يكي از مشكلات رايج در شروع بسياري از كسب و كارها و حتي كسب و كارهاي اينترنتي محسوب مي شود كه اكثر اوقات در چنين مواقعي سرمايه اوليه بوسيله قرض كردن از دوستان و آشنايان و يا وام گرفتن تامين مي شود.

البته اين كار در حالت نرمال هيچ مشكلي ندارد و پيشنهاد ما نيز اين است كه در صورتي كه در مورد فعاليت مورد نظرتان تحقيقات لازم را انجام داده ايد و درصد موفقيت خود را مناسب برآورد كرده ايد، حتما آن كسب و كار را شروع كنيد؛ حتي در صورتي كه براي تامين سرمايه نياز به وام گرفتن يا قرض گرفتن از دوستان داريد.

اما نكته مهم اينجاست كه شما بايد براي بازپرداخت مبلغي كه دريافت كرده ايد نيز برنامه ريزي درستي داشته باشيد و حتما منابع لازم براي بازپرداخت آن را در نظر گرفته باشيد.

 

 

استعفا از شغل قبلي

اما بسياري از افراد نيز هستند كه در يك شغل در حال فعاليت هستند و براي راه اندازي كسب و كار اينترنتي خودشان، از شغل قبلي استعفا مي دهند؛ كه در صورتي كه اين كار بدون برنامه ريزي و بدون در نظر گرفتن شرايط آتي، صورت پذيرد، مي تواند مشكلات زيادي را براي مدير آن كسب و كار به همراه داشته باشيد.

بروز مشكل در چنين شرايطي دلايل مختلفي دارد.

اولين دليل مهم اينكه همانطور كه در بخش هاي قبلي گفته شد، راه اندازي كسب و كار نياز به سرمايه دارد، پس بهتر است تامين اين سرمايه از طريق شغل خود فرد انجام شود تا آرامش بيشتري در اداره كسب و كارش داشته باشد.

و دليل مهم بعدي اين است كه با توجه به اينكه چنين فردي قبلا درآمد داشته و احتمالا هزينه هاي خود را متناسب با درآمدش در نظر گرفته؛ در صورتي كه از شغل قبلي خود استعفا دهد، درآمد آن را نيز از دست خواهد داد و هم براي تامين هزينه هاي شخصي و هم براي تامين هزينه هاي كسب و كارش، به مشكل خواهد خورد. البته با در نظر گرفتن اين موضوع كه تقريبا همه كسب و كارها در ابتداي كار نمي توانند درآمد قابل توجهي داشته باشند و براي رسيدن به درآمد اصلي نياز به طي فرايندهاي لازم دارند.

 

 

شروع بدون تخصص

شايد بتوان گفت كه نداشتن تخصص، يكي از مهمترين و بزرگترين اشتباهات در شروع هر كسب و كاري مي باشد.

فردي كه تخصص لازم را در كسب و كارش نداشته باشد، نمي تواند به درستي هزينه هاي آن كار را برآورد كند و طبيعتا ممكن است در تامين سرمايه اوليه و يا در زمان هزينه كرد منابع، تصميم درستي بگيرد و اين عدم توانايي مي تواند وي را با سختي هاي زياد مواجه كرده و شروع كسب و كار جديدش براي او بسيار گران تمام شود.

اما نداشتن تخصص در كسب و كار، مشكل بسيار بزرگ ديگري نيز به همراه دارد. در چنين شرايطي فرد نمي تواند روش هاي اصولي و ترفندهاي كسب درآمد از آن كسب و كار اينترنتي را عملي كرده و در نتيجه احتمال رسيدنش به درآمد نيز بسيار كاهش خواهد داشت.

 

با اين حال كسب تخصص براي شروع كسب و كار اينترنتي، آن چنان هم سخت و دشوار نيست و مي توانيد از افراد متخصص در اين زمينه مشاوره بگيريد و حتي در بعد از شروع فعاليتتان نيز از مشاوره افراد با تجربه بهرمند شويد تا با كمترين اشتباه، فعاليت خود را ادامه داده و به موفقيت و كسب درآمد مطلوب برسيد.

 

 

تجربيات خود را به اشتراك بگذاريد

در صورتي كه شما هم تجربه اي در خصوص اشتباهات رايج در شروع كسب و كارهاي اينترنتي داريد، مي توانيد تجربيات خود را از قسمت نظرات اين مطلب، با ساير دوستان خود به اشتراك بگذاريد تا به آنها براي جلوگيري از اين اشتباهات كمك كرده باشيد.

 

 

پيشنهاد مي كنيم پس از مطالعه اين مطلب، حتما ساير مقالات مرتبط با راه اندازي و شروع كسب و كار اينترنتي را مشاهده كنيد.

راه اندازي كسب و كار پولساز بدون نياز به سرمايه اوليه

چرا كسب درآمد از اينترنت جذاب است؟

مزاياي روش هاي كسب درآمد بدون نياز سرمايه

چقدر زمان لازم است تا كسب درآمد از اينترنت شروع شود؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.