دانلود پاورپوينت تحليل و بررسي كمرويي ناشي از استرس

پاورپوينت تحليل و بررسي كمرويي ناشي از استرس




قسمتي از متن :

پرسش مراجع

دانشجوي رشته ارتباطات هستند و معمولاً وقتي مي خواهم براي كنفرانس در كلاس درس و محبت كنم تا ۴۹ استرس مي‌شوند و همين فشار رواني باعث مي گردد كه كمرويي بر من غلبه كند و دائم خيس عرق مي شوم و چهره برافروخته مي شود و نمي توانم خوب حرف بزنم. ميخواستم ببينم دليل اين اتفاق چيست؟ و اينكه چه راهكاري براي آن شما پيشنهاد مي كنيد؟

 

پاسخ روانشناس

خواهر گرامي! يكي از مواردي كه همواره دانشجويان از آن شكايت دارند همين بحث كنفرانس دادن يا سمينار است. آنها به دليل كم رويي دچار نوعي هيجان مي‌شوند و استرس بر آنان غلبه كرده و نمي توانند به راحتي براي ديگران صحبت كنند. از سوي شايد پايين بودن اعتماد به نفس براي اين موضوع اضافه مي‌شود و در واقع كمرويي و اعتماد به نفس نداشتن آن را آزار ميدهد. به طور يقين كمرويي در دانشجويان ممكن است آنها را براي برقراري ارتباط با دوستان استادان يا افرادي كه با آنها ميخواهند ارتباط داشته باشند دچار فشار رواني مي كند.

 

درباره كم رويي ناشي از استرس يا فشار رواني 

استرس يا همان فشار رواني عبارت است از:  هرنوع فشار يا نيرو اين فشار مي‌تواند جسماني باشد مانند استرس حاصل از انجام دادن تكاليف يا وظايف يا استرس ناشي از يك بيماري توانفرسا يا استرس ناشي از برخي رفتارهاي آدمي مانند كمرويي و خجالتي بودن و ...

 

فهرست مطالب : 

پرسش مراجع

پاسخ روانشناس

درباره كم رويي ناشي از استرس يا فشار رواني
كمرويي معمولاً در چه شرايط و مواقعي ديده مي شود؟
كمي چه تاثيراتي را با خود براي اشخاص به وجود مي آورد؟
راهكارهاي طلايي روانشناسي براي مقابله با كمرويي ناشي از استرس يا فشار رواني

درمان چندوجهي كمرويي و اختلال اضطراب اجتماعي

كمرويي ناشي از كمبود اعتماد به نفس يا هراس اجتماعي؟
درمان كمرويي با دارو، مشاوره يا هر دو
مطالعه خانواده و كمرويي
ارزيابي اجتماعي و كمرويي
توصيه ي روانشناس

 

عنوان : پاورپوينت تحليل و بررسي كمرويي ناشي از استرس

فرمت : پاورپوينت

تعداد صفحات : 41

پيش نمايش تمام صفحات پاورپوينت

عوارض کمرویی در کودکان می‌تواند عوارض جسمی و روانی مختلفی را به دنبال داشته باشد. این وضعیت ممکن است منجر به مشکلات فیزیولوژیکی مانند ضعف عضلات، مشکلات تعادل و هماهنگی حرکتی، کاهش مهارت‌های حرکتی و حتی مشکلات در حرکت‌های روزمره شود. کودکان ممکن است دچار مشکلات در حرکت و مکالمه شوند که می‌تواند تأثیرات جدی بر روند یادگیری و رشد آن‌ها داشته باشد. عوارض روانی نیز ممکن است در اثر کمرویی به وجود آید، از جمله افزایش استرس و اضطراب، کاهش اعتماد به نفس و افزایش احساسات ناامیدی و افسردگی.

 

به طور کلی، عوارض کمرویی در کودکان می‌تواند منجر به مشکلات گوناگونی در زندگی روزمره آن‌ها شود که نیازمند مراقبت و درمان مناسب است. برای کنترل و مدیریت عوارض کمرویی، تشخیص دقیق و به موقع و شروع زودهنگام برنامه‌های توانبخشی و مشاوره‌های روانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا به کودکان کمک شود تا با مشکلات خود مقابله کنند و به حالت بهتری برسند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.