
-
تاثير مدل رقابتي مايكل پورتر برفعاليت شركت هاي بيمه استان اصفهان
- موضوع : مديريت
- فرمت اصلي فايل : doc
- تعداد صفحات : 125
- حجم فايل: 0.41 mb
چكيده:
تحقيق مورد نظر بررسي تاثيرمدل رقابتي مايكل پورتر برفعاليت شركت هاي بيمه استان اصفهان مي باشد. در اين تحقيق ابتدا عوامل رقابتي مدل پورتر مورد بررسي وسپس با توجه به عوامل كليدي رقابت در بازار بيمه به شناسايي بيمه گر ، بيمه گزار ، خود بيمه گري ،شركت هاي كپتيو ، بيمه مركزي وشركت هاي بيمه پرداخته وسپس مؤلفه هاي مدل رقابتي مايكل پورترو مدل تطبيقي پورتر در صنعت بيمه مورد ارزيابي قرار مي گيرد.
در فصل دوّم مقدمه اي بر بيمه و تاريخچه بيمه مي باشد به صورتيكه سعي بر آن است صنعت بيمه را به صورت علمي و تخصّصي مورد ارزيابي قرار دهيم. ابزار سنجش اين پژوهش پرسشنامه اي با 24 پرسش مي باشد. جامعه مورد بررسي دراين تحقيق نمايندگان شركت هاي بيمه دانا، آسيا، نوين و رازي دراستان اصفهـان مي باشند كه بر اين اساس 188 نفرانتخاب وپرسشنامه دربين انان توزيع واطلاعات لازم جمع آوري گرديد.
براي تجزيه وتحليل داده ها از آزمون فرضيه ها ،تحليل واريانس و جداول آماري واز نرم افزار SPSS 19 استفاده گرديد .نتايج بدست آمده حاكي ازآن دارد كه طبق نظرات نمايندگان بيشترين عامل رقابت برفعاليت شركت هاي بيمه استان اصفهان را قدرت چانه زني بيمه گذاران با ميانگين رتبه3.35 و كمترين ان را ورود شركت هاي بيمه تازه وارد با ميانگين رتبه 2.15 دارا مي باشد.
واژه گان كليدي: نيروهاي رقابتي پورتر/ مزيت رقابتي/ بيمه گر / بيمه گزار /خود بيمه گري/ چانه زني
مقدمه:
بيمه در دنياي كنوني يكي از اركان مهم زندگي و اقتصاد كشورهاي پيشرفته و در حال توسعه است.اكثر افراد ساكن در كشورهاي پيشرفته داراي چندين نوع بيمه هستند. بيمه خودرو،منزل،عمر و سرمايه گذاري از جمله بيمه هايي است كه اين افراد از آن بهره مي گيرند.بيمه صندوقي براي تامين خسارت هاي جاني و مالي مي باشد.
بيمه در زمان حال براي پيش بيني و مقابله با حوادثي كه در آينده احتمال رخ دادن آن مي باشد در نظر گرفته شده است و به نحوي آينده نگري اقتصادي است. در ايران نيز،صنعت بيمه كشور به سرعت بسوي خصوصي سازي و آزاد سازي گام بر داشته است بطوري كه تا كنون شاهد فعاليت حدود 28 شركت به ثبت رسيده و فعال در زمينه بيمه هاي بازرگاني در ايران هستيم ، لذا بيمه گران هر روز با رقابتي فزاينده تر از قبل مواجهند و مسلما" آينده از آن بيمه گراني خواهد بود كه بتوانند روشهاي سنتي فروش را با واقعيتها و مهارتهاي بازاريابي و فروشندگي حرفه اي خدمات بيمه اي جايگزين نمايند( روستا، 1392).
فروش بيمه، به دليل اينكه خدمتي غير قابل مشاهده و غير قابل لمس را مي فروشد، تا حدود زيادي كار را براي فروشنده آن مشكل مي نمايد بنابراين آشنايي با ماهيت خدمات و كالاهاي غير ملموس از جمله بيمه و تلاش براي مشهود جلوه دادن اقلام نامشهود يا نا ملموس قدم اول در موفقيت فروش بيمه است .
محيط اقتصادي امروزي، محيطي پيچيده ومتلاطم است ،به طوريكه بررسي هاي اجزاي يك محيط براي رقابت موثر امري ضروري است.شركت ها بابررسي ابعاد مختلفي از محيط راحت تر وبهتر مي توانند مجموعه فرصت ها و تهديدهاي پيش روي شركت رابشناسند وقادرند نسبت به تغييرات محيطي واكنش مناسب نشان دهند.
عنوان: تاثير مدل رقابتي مايكل پورتر برفعاليت شركت هاي بيمه استان اصفهان
فرمت : doc
تعداد صفحات: 125
- چهارشنبه ۱۵ دی ۰۰ | ۰۸:۳۵
- ۴ بازديد
- ۰ نظر
اشتباهات بزرگ در زمان شروع كسب و كارهاي اينترنتي
دانلود pdf طراحي معماري عملكردگرايانه مهد كودك
دانلود pdf الزامات معماري در فضاهاي آموزشي كودكان
دانلود pdf طراحي فضاي مهد كودك بر اساس رابطه خلاقيت و ايده هاي معمارانه