راهكار هايي براي كسب درآمد مدرسين از تدريص خصوصي

راهكار هاي كسب درآمد براي مدرسين


اگه مدرس هستيد و قصد داريد كه درآمد بيشتري از تدريس كردن به دست بياريد ، بايد از روش هاي بيشتري براي كسب درآمد استفاده كنيد و تو اين بخش ميخوايم 6 روش كاربردي كسب درآمد براي مدرسين رو بررسي كنيم. تدريس و آموزش دادن يكي از مشاغل محبوب و در عين حال پردرآمد محسوب ميشه چون شما اطلاعاتي كه بهش علاقه داريد رو به ديگران آموزش ميديد و در عين حال درآمد هم كسب مي كنيد.

تو اين پست از سايت درآمد برتر ميخوايم بررسي كنيم كه يك مدرس از چه روش هايي مي تونه درآمد كسب كنه.


در اين بخش در رابطه با نحوه فعاليت در زمينه تدريس خصوصي زبان انگليسي و روش ها و راهكارهاي كاربردي براي كسب درآمد بالا از آن نكاتي ارائه شده است. همانطور كه در مقالات قبل هم توضيح داده شده است زبان انگليسي پرمتقاضي ترين و يا يكي از پرمتقاضي ترين زمينه ها براي كلاسهاي تدريس خصوصي است و هر جاي ايران كه ساكن هستيد، در صورتيكه عملكرد خوبي داشته باشيد به راحتي از فعاليت در زمينه تدريس خصوصي زبان مي توانيد درآمد بالايي بدست آوريد.


زبان انگليسي از همان دوره ابتدايي علاقه و تمايل براي يادگيري آن وجود دارد. همه ي افراد اهميت بلد بودن و يادگيري زبان را به خوبي درك مي كنند. حتي والديني كه خودشان سواد چنداني ندارند هم اهميت اين موضوع را درك مي كنند و از همان دوره كودكي فرزندان خودشان را به صورت خصوصي يا گروهي در كلاسهاي آموزش زبان ثبت نام مي كنند. زبان انگليسي به عنوان يك زبان بين المللي اهميت زيادي پيدا كرده است. حتي خارج از درس و تحصيل و بعد از فارغ التحصيلي براي اهداف تجاري، مهاجرتي و توريستي و ... بلد بودن زبان انگليسي لازم است. اگر بخواهيد مطلبي را در اينترنت جستجو كنيد و به يكي از سوالهاي شما پاسخ داده شود و در صورتيكه به زبان انگليسي كاملا مسلط باشيد به دريايي از اطلاعات دسترسي خواهيد داشت. در صورتيكه با جستجوي فارسي فقط مي توانيد اطلاعات ثبت شده در سايتهاي ايراني را بدست آوريد. بنابراين شرايط براي فعاليت در زمينه تدريس خصوصي زبان انگليسي و كسب درآمد بالا از آن وجود دارد و انگيزه كافي براي افراد مختلف براي شركت در اين كلاسها موجود مي باشد. اينكه ميزان درآمد شما از كار تدريس زبان چقدر باشد به اين بستگي دارد كه در زمينه هاي مختلف و از جمله جذب شاگرد، تسلط بر درس، مديريت كلاس، به نتيجه رساندن شاگردها و .... چقدر خوب عمل مي كنيد.


در مقطع متوسطه و دبيرستان هم دانش آموزان چون بايد هم در امتحان زبان نمره خوبي بگيرند و هم در كنكور قصد دارند شركت كنند و زبان انگليسي يكي از مهمترين دروس عمومي در كنكور است انگيزه بالايي براي يادگيري اين درس دارند. اگر آمادگي هاي لازم را در خودتان ايجاد كنيد و در زمينه آموزش زبان كنكور فعاليت كنيد و در اين زمينه به صورت حرفه اي و تخصصي كار كنيد، در نهايت درآمد بسيار خوبي در انتظار شما خواهد بود. به هر حال، فعاليت در زمينه تدريس خصوصي زبان انگليسي متوسطه و دانشگاه و مكالمه و گرامر زبان هم به اندازه كافي درآمد زا مي باشد. در مقطع دانشگاه هم بيش از هر زماني لزوم يادگيري و بلد بودن زبان حس مي شود و دانشجويان تلاش مي كنند از طريق مطالعه زبان در منزل و خوابگاه، شركت در كلاسهاي گروهي آموزشگاهها زبان و يا استفاده از كلاسهاي تدريس خصوصي و .... زبان انگليسي خودشان را تقويت كنند.


در مقطع دانشگاه بلد بودن زبان انگليسي از جنبه هاي مختلفي حائز اهميت است. اولا هر دانشجو در هر شته اي كه تحصيل مي كند حداقل يك زبان عمومي و يك زبان انگليسي تخصصي رشته خودش را دارد. حداقل براي پاس كردن اين دو درس بلد بودن زبان لازم است. در كنار آن بسياري از اساتيد دانشگاه مراجعي كه براي درس تدريسي خودشان معرفي مي كنند زبان اصلي است و دانشجوياني كه زبان انگليسي آنها ضعيف است در اين حالت دردسر خواهند داشت. مقالاتي كه در اينترنت براي پروژه هاي درسي و پاياني بايد جستجو شود هم اكثرا به زبان انگليسي است. در ضمن بعد از فارغ التحصيلي از مقطع كارشناسي براي پذيرفته شدن در مقاطع بالاتر، تحصيل در خارج از كشور، مصاحبه هاي شغلي و ... بلد بودن و بعضا داشتن مدرك معتبر زبان مانند آيلتس و تافل و .... لازم است.

با توجه به مطالب ارائه شده مي توان گفت در تمامي مقاطع تحصيلي و حتي بعد از فارغ التحصيلي هم تقاضا براي كلاسهاي تدريس خصوصي زبان بسيار بالا است و زمينه براي كسب درآمد خوب از اين كار فراهم مي باشد. مزيت ديگري كه كلاسهاي خصوصي زبان به عنوان يك زمينه كاري دارد اين است كه در ايام تابستان و تعطيلات كه بازار كار تدريس ساير دروس كم مي شود اتفاقا تقاضا براي تدريس زبان نه تنها كم نمي شود بلكه افزايش هم مي يابد و در تمام طول سال تقاضا براي كلاسهاي خصوصي زبان وجود دارد. در ضمن، استفاده از كلاسهاي تدريس خصوصي رياضي و فيزيك و ... ممكن است فقط توسط دانش آموزان و دانشجويان انجام شود ولي افراد مختلف حتي بعد از فارغ التحصيلي از روي علاقه و يا براي اهداف تجاري و مهاجرتي و ... مي توانند متقاضي استفاده از كلاسهاي انگليسي باشند.


حال سراغ روشهاي كاربردي و موثر كسب درآمد بالا از تدريس خصوصي زبان انگليسي مي رويم. اگر مي خواهيد از تدريس خصوصي زبان انگليسي، تدريس زبان فرانسه، تدريس خصوصي زبان آلماني و يا ساير زبانهاي خارجي و حتي ساير دروس درآمد خوبي بدست آوريد در زمينه هاي مختلف بايد خوب عمل كنيد. در مرحله اول توصيه مي شود اگر به زبان انگليسي علاقه داريد اين درس را تدريس كنيد. اگر مي خواهيد در اين زمينه به صورت حرفه اي و تخصصي كار كنيد زماني فرا مي رسد كه در طول يك روز شايد 5 يا 6 جلسه كلاس داشته باشيد. اگر به اين كار علاقه نداشته باشيد خيلي زود خسته مي شويد و نمي توانيد ادامه دهيد. هر درسي را كه دوست داريد تدريس كنيد. اگر به آموزش، يادگيري و تدريس زبان علاقه داريد كه براي شما بسيار مناسب است در غير اينصورت سراغ درس مورد علاقه خودتان كه در دبيرستان و دانشگاه هم عملكرد خوب و نمرات خوبي در آن درس داشته ايد برويد. در كل اگر به كار تدريس هم علاقه اي نداريد باز هم توصيه مي شود سراغ كاري برويد كه به آن علاقه داريد.

حال فرض مي كنيم كه شما به كار تدريس زبان انگليسي علاقه داريد و سراغ راهكارهاي موفقيت در اين كار و كسب درآمد بالا در ان مي رويم. بعد از شرط علاقه، نكته ديگري كه بايد در نظر بگيريد اين است كه بر درس زبان مسلط باشيد. در هر مقطعي كه تدريس مي كنيد سعي كنيد بر درس و مطالب مربوط به آن مسلط باشيد. اگر مكالمه زبان تدريس مي كنيد خودتان بايد مثل بلبل حرف بزنيد و بر اصطلاحات كاملا مسلط باشيد و دايره لغات وسيعي داشته باشيد. در اين حالت خودتان بايد مرتبط فيلم هاي زبان اصلي و اخبار و ... گوش دهيد تا همواره تسلط شما حفظ شود. اگر زبان مقطع دبيرستان را تدريس مي كنيد آن را خوب بلد باشيد. اگر زبان كنكور را درس مي دهيد بايد بر تمامي تست هاي كنكور مسلط باشيد و برنامه منسجم و خوبي براي به نتيجه رساندن شاگردهايتان در كنكور از قبل آماده داشته باشيد. تدريس زبان در مقطع دانشگاه و يا براي آزمون هاي آيلتس و تافل و .... هم سطح تسلط بالايي مي خواهد. خلاصه اينكه در هر زمينه اي كه كار تدريس زبان را انجام مي دهيد با توجه به مطالبي كه قرار است در كلاس ارائه شود بايد سح معلومات و ميزان تسلط خودتان را بالا نگه داريد.


اما به صورت عملي براي جذب شاگرد و كسب درآمد بالا از تدريس خصوصي زبان انگليسي چه كار بايد كرد؟ اگر به تدريس زبان علاقه داشته باشيد و در عين حال مقطعي را كه مي خواهيد درس بدهيد به صورت كامل بر آن مسلط باشيد در ادامه مي توانيد سراغ راهكارهاي عملي براي جذب شاگرد و كسب درآمد بالا از تدريس خصوصي زبان برويد. براي جذب شاگرد مي توان از طرق مختلف اقدام كرد. مي توانيد با آموزشگاههاي زبان تماس بگيريد و تقاضاي شاگرد كنيد، براي خودتان سايت يا وبلاگي بزنيد و در كنار ارائه مطالب آموزشي در زمينه زبان براي خدمات تدريس خصوصي تبليغ كنيد، در روزنامه تبليغ بدهيد، تراكت توزيع كنيد، در اينترنت  و در سايتهاي تبليغات اينترنتي كه به صورت تخصصي در زمينه تدريس خصوصي فعاليت دارند (مثل سايت درآمد برتر) آگهي خودتان را به صورت رايگان و يا ويژه ثبت نمائيد و يا از هر روش ديگري براي جذب شاگرد استفاده كنيد.

در حقيقت جذب شاگرد مهمترين بخش در كار تدريس خصوصي زبان و ساير دروس است. اگر خوب شاگرد جذب كنيد و تعداد شاگردهاي زيادي داشته باشيد موفقيت شما تا حد زيادي تضمين شده است. مي توانيد از تركيبي از روش هاي ذكر شده در بالا استفاده كنيد. توجه داشته باشيد كه مراجعه دوباره شاگردهاي قديمي به شما خودش يك راهكار بسيار خوب براي جذب شاگرد است. يعني كلاسهاي زبان شما بايد آنقدر خوب و با كيفيت باشد كه شاگردهاي فعلي شما ترمهاي بعد دوباره به شما مراجعه كنند. در اين حالت در كار تدريس موفق خواهيد بود. ثبت آگهي تدريس براي فعاليت در زمينه تدريس خصوصي در ايران مدرس مي توانيد براي جذب شاگرد كاملا مفيد باشد. البته بايد آگهي و تبليغ خودتان را خوب بنويسيد و براي نوشتن آن وقت بگذاريد. در متن آگهي رزومه كاملي ارائه كنيد و متن تبليغات تدريس خودتان را آنقدر قانع كننده بنويسيد كه وقتي افراد متقاضي تدريس زبان آن را مشاهده كردند در تماس گرفتن با شما شك نكنند. نظرات مثبت شاگردهاي قبلي خودتان را در متن آگهي بنويسيد و هر دانشگاه و مدرسه اي كه قبلا تدريس كرده ايد و تمامي افتخارات خودتان را هم ذكر نمائيد. مداومت در كار و جدي گرفتن تبليغات اينترنتي براي جذب شاگرد رمز موفقيت در آن است.


براي موفقيت در تدريس خصوصي زبان و خوب پول درآوردن از آن موارد ديگري را هم بايد در نظر بگيريد. سعي كنيد صادقانه و متعهدانه تدريس كنيد. ممكن است بعضي از مدرسين فقط به صورت رفع تكليفي در كلاس شركت كنند و اينكه آيا شاگردهاي آنها نتيجه مي گيرند يا نه خيلي برايشان مهم نباشد. يا بخواهند عمدا كار كنند كه براي ارائه درس تعداد جلسات بيشتري لازم باشد. با انجام چنين كارهايي ممكن است يكي دو جلسه اضافه تر كلاس داشته باشيد ولي به هر حال در بلند مدت به ضرر شما تمام خواهد شد. اطميناني كه شاگردهاي شما و يا والدين آنها به شما دارند و يا پيدا مي كنند خيلي مهم است. اگر آنها به اين نتيجه برسند كه شما صادقانه براي ارائه تدريس با كيفيت و به نتيجه رساندن شاگردهايتان تلاش مي كنيد و نتيجه گرفتن شاگردهايتان برايتان مهم است و در عين حال بر درس مسلط هستيد، هم اين ترم كلاسها را با شما دادمه مي دهند، هم ترمهاي بعد دوباره با شما تماس خواهند گرفت و هم افراد ديگري را براي تدريس خصوصي به شما معرفي خواهند كرد. بنابريان صداقت در كار و تعهد به كار تدريس و در نهايت تلاش براي موفقيت شاگردهايتان بيش از هر عاملي ديگري در موفقيت شما در كار تدريس و كسب درآمد بالا موثر است.

با توجه به موارد ذكر شده، به عنوان جمع بندي مي توان گفت براي موفقيت در كار تدريس زبان انگليسي و يا ساير زبانهاي خارجي و كسب درامد بالا از آن بايد موارد متعددي را در نظر داشته باشيد. در مرحله اول از روي علاقه به اين كار روي بياوريد و در ادامه هر مقطعي را كه مي خواهيد تدريس كنيد به خوبي بر آن مسلط شويد. در كلاسهاي خصوصي تسلط داشتن بر درس خيلي مهم است و اگر شاگرد شما احساس كند خوب بلد نيسيتد ممكن است كلاس را از دست بدهيد. نكته ديگر اينكه بايد در همان يكي دو جلسه اول با پرسيدن سوالاتي در ضمن تدريس هدف شاگرد خودتان را تشخيص دهيد و براي خودتان معلوم شود چه ضعف هايي دارد و چه هدفي را در نظر دارد. خوب تدريس كردن خيلي مهم است ولي از ان مهمتر تامين رضايت شاگرد شما است. به اين معني كه بايد مطالبي كه ارائه مي كنيد هم راستا با هدف ايشان باشد و متناسب با وضعيت تحصيلي شاگرد شما باشد. اگر خيلي عالي تدريس كنيد ولي شاگرد شما درس را متوجه نشود چون خيلي سطح بالا تدريس مي كنيد در نهايت باز هم كلاسها ادامه پيدا نخواهد كرد. روشهاي مختلف جذب شاگرد از جمله ثبت آگهي تدريس در همين سايت (درآمد برتر) را امتحان كنيد و بعد از جذب شاگرد تمام تلاش خودتان را براي نتيجه گرفتن ايشان به كار ببنديد. كلاسهاي با كيفيت را برگزار كنيد تا هم بتوانيد شاگردهاي خودتان را حفظ كنيد و هم همين شاگردهايي كه داريد شما را به ديگران هم معرفي نمايند.

 

 

مطلب را با جواب به اين سوال به اتمام مي رسانم. از چه راهي مي توانم تمام تكنيك هاي لازم جهت كسب درآمد از آموزش را فرا بگيرم؟

اگر قصد داريد تا از آموزش مهارتتان به كسب درآمد برسيد لازم است تا قبل از شروع به كار تمامي نكاتي كه باعث مي شود تا از طريق آموزش مهارتتان به درآمد بالايي برسيد را ياد بگيريد.

پيشنهاد ما به شما شركت در دوره تبديل دانش به ثروت مي باشد.

شما با شركت در تبديل دوره دانش به ثروت مي آموزيد كه چگونه از طريق آموزش مهارتتان به كسب درآمد برسيد و حتي آن را افزايش دهيد. اين دوره به شما مي آموزد كه چگونه بدون سرمايه زياد از فروش آموزش به ثروت برسيد.

 

 

خيلي خوشحالم كه تا انتهاي اين مطلب همراه شما بودم و آرزوي سلامتي و زندگي پر رونق را براي شما دارم.

موفق و سربلند باشيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.