زهير اندراوس روزنامه نگار فلسطيني در يادداشتي در شماره امروز روزنامه اينترنتي راي اليوم به بررسي اظهارات برخي صهيونيست‌ها درباره عمر اين رژيم و زوال آن پرداخت و نوشت: بنيامين نتانياهو نخست وزيرسابق رژيم صهيونيستي در اظهار نظري قابل توجه گفت «تلاش مي‌كند اسرائيل صدمين سال تاسيس خود را هم ببيند».

شائول ارئيلي يكي از ژنرال‌هاي ذخيره ارتش رژيم صهيونيستي و شرق شناس اسرائيلي متخصص در منازعه اعراب و رژيم صهيونيستي اعلام كرد اين رژيم با راهبرد‌هاي مختلفي كه در پيش گرفته است؛ تلاش مي‌كند روياي صهيونيسم را در سرزمين فلسطين تحقق بخشد و به منصه ظهور برساند ولي اكنون در مسير نابودي اين رؤيا گام بر مي‌دارد.

وي در مقاله‌اي در روزنامه عبري هاآرتس نوشت جنبش صهيونيسم تلاش كرد با ادغام سه راهبرد اساسي، حكومت يهوديان را در سرزمين اشغالي فلسطين تاسيس كند، اما هيچ يك از اين راهبرد‌ها نتوانستند اين منازعه را حل يا اهداف سه گانه جنبش صهيونيسم را كه شامل «سرزمين اسرائيل، دموكراسي و اكثريت يهودي» مي‌شد تحقق بخشند. به گفته وي اين مسئله باعث شكل گيري رويكرد سياسي سوم به نام تقسيم به دو دولت منجر شد.

وي تاكيد كرد «مخالفت فلسطينيان با طرح دونالد ترامپ (رئيس جمهور سابق آمريكا) نشان مي‌دهد در ميان فلسطينيان هيچ شريكي براي صلح اقتصادي يا كاهش نزاع وجود ندارد و احتمال كوچ اختياري يا اجباري نيز منتفي است، بنابراين به نفتالي بنت نخست وزير رژيم صهيونيستي و ديگران كه معتقدند زمان به نفع ماست مي‌گوييم در كوتاه مدت و بلندمدت هيچ احتمالي براي اجراي اين رويكرد وجود ندارد.»

آري شافيط كارشناس پيشكسوت مي‌گويد «زندگي در اين سرزمين هيچ فايده‌اي ندارد و بايد به سان فرانسيسكو يا برلين برويم.» در همين چارچوب مقاله آري شافيط در روزنامه هاآرتس با عنوان «اسرائيل نفس‌هاي آخر خود را مي‌كشد» خواب تصميم گيرندگان در اين رژيم را آشفته كرده است. وي در اين مقاله نوشت ممكن است همه چيز از دست برود و ممكن است از نقطه بي‌بازگشت عبور كرده باشيم و ممكن است ديگر امكان پايان دادن به اشغالگري و توقف شهرك سازي و برقراري صلح وجود نداشته باشد.

به عقيده اين كارشناس اسرائيلي‌ها از زماني كه به فلسطين آمدند مي‌دانند نتيجه دروغي هستند كه جنبش صهيونيسم خلق كرد. جنبش صهيونيسم از كل مكر و فريبي كه در طول تاريخ در شخصيت يهوديان وجود دارد استفاده كرد و با بهره برداري از هولوكاست و بزرگنمايي آن، توانست جهانيان را متقاعد كند كه فلسطين همان سرزمين موعود است و معبد ادعايي زير مسجدالاقصي قرار دارد و به اين ترتيب گرگ به بره‌اي تبديل شد كه از اموال ماليات دهندگان آمريكايي و اروپايي ارتزاق كرد تا به موجود وحشي هسته‌اي تبديل شد. اسرائيلي‌ها مي‌دانند در فلسطين آينده‌اي ندارند، زيرا آنگونه كه دروغ پردازي كردند، اين سرزمين بدون ملت نيست.»

اسرائيل نفس‌هاي آخر خود را مي‌كشد

گدعون لوي نويسنده مي‌گويد: «فلسطينيان ناممكن را ممكن مي‌كنند و با وجود محاصره موشك‌هايي درست مي‌كنند و ما را هدف قرار مي‌دهند.» اين روزنامه نگار چپگراي صهيونيست مي‌گويد «به نظر مي‌رسد سرشت فلسطينيان با بقيه انسان‌ها تفاوت دارد. سرزمين آن‌ها را اشغال كرديم و گفتيم با گذشت چند سال، وطن و سرزمين خود را فراموش مي‌كنند؛ اما نسل جديد آن‌ها انتفاضه ۱۹۸۷ را به راه انداختند. آن‌ها را به زندان انداختيم و گفتيم در زندان آن‌ها را تربيت مي‌كنيم.»

به باور اين نويسنده ارتش اشغالگر مي‌تواند دو ساختمان را در غزه ويران كند، اما نخواهد توانست نابودي اسرائيل ازداخل را متوقف كند، زيرا بيماري سرطان كه اسرائيل به آن مبتلاست به اوج خود رسيده است و با كشيدن ديوار و گنبد آهنين و حتي با بمب اتمي هم نمي‌توان آن را درمان كرد.

كسب درآمد از برنامه نويسي

راه هاي كسب درآمد از مايكروسافت آفيس

كسب درآمد از اپليكيشن هاي موبايل

كسب درآمد از زبان برنامه نويسي اندرويد