دانلود pdf اصول طراحي مهدكودك با رويكرد خلاقيت

 

 

اصول طراحي مهدكودك با رويكرد خلاقيت

دانلود pdf اصول طراحي مهدكودك با رويكرد خلاقيت

كودكان اعضاي كوچك و آينده ساز جامعه مي باشند و در سنين 2 - 10 سال بيشترين تاثير را از محيط پيرامون خود در راستاي شكل گيري افكار و خلاقيت خود از محيط مي گيرند. حضور در فضاها و مكان هايي كه حس كنجكاوي كودكان را برانگيزد و امكان تغيير در آن فضا به وسيله كودك و به شكل دلخواه او وجود داشته باشد، منجر به تحريك احساسها و عواطف وي و ايجاد بستر ذهني بروز خلاقيت كودك مي شود.

امروزه اكثر فضاهاي شهري كه به كودكان و كاربري هاي آموزشي و تربيتي آن ها تخصيص يافته است، معمولا همان فضاهاي بسته و درون گراي كاربري هاي مسكوني بوده كه با تغييرات اندك به فضاهاي فاقد استاندارد و كم بازده تبديل مي شوند.

امروزه در اغلب كشورهاي توسعه يافته جهان اثبا شده است كه تاثير فضاها و محوطه هاي باز و عناصر تحريك كننده طبيعي مثل نور، رنگ، آب وگياهان و طبيعت در شكوفايي استعداد و خلاقيت كودكان تاثير به سزايي دارد. همچنين مهدكودك ها به عنوان اولين فضاهاي آموزشي كودكان، نقش به سزايي در ايجاد و رشد خلاقيت كودكان دارند.

تحقيق حاضر كه حاصل مطالعات كتابخانه اي بوده، با استفاده از روش توصيفي-تفسيري به بررسي نظريات موجود پيرامون كودك و نيازها و احتياجات در محيط هاي آموزشي و مهد كودك ها مي پردازد. به مساله خلاقيت و عوامل منجر به بروز آن در كودكان مي پردازد و در نهايت ضوابط و ويژگي هايي مهد كودك كه با تحريك هاي محيطي منجر به بروز خلاقيت در كودكان را تبيين مي كند.

دانلود pdf اصول طراحي مهدكودك با رويكرد خلاقيت

همچنين ببينيد:

دانلود پاورپوينت معماري مهدكودك

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.