اهداف و مزاياي سواد رسانه اي
هدف عمده ي آموزش سواد رسانه اي اين است كه گيرندگان ارتباطات جمعي در فرآيند انتقال و كسب اطلاعات به شركت كنندگان فعال و آزاد تبديل شوند؛ نه اين كه حالتي ايستا، منفعل و تابع نسبت به تصاوير و ارزش هايي داشته باشند كه در يك جريان يك طرفه از منابع رسانه اي انتقال پيدا مي كنند. بنابراين مخاطب با آموختن سواد رسانه اي توانايي شناسايي پيام هاي مخرب را كسب كرده و مي تواند نوعي رژيم مصرف رسانه اي را براي خود تنظيم كند.
اين مهارت هم چون يك رژيم غذايي عمل مي كند كه هوشمندانه مراقب است چه موادي مناسب هستند و چه موادي مضر؛ چه چيزي را بايد مصرف كرد و چه چيزي را نه؛ و يا اين كه ميزان مصرف هر ماده بر چه مبنايي بايد استوار باشد. سواد رسانه اي مي تواند به مخاطبان رسانه ها بياموزد كه از حالت يك مصرف كننده ي محض خارج شده و به صورتي فعالانه به گونه اي در جريان انتقال اطلاعات قرار گيرند كه در نهايت به نفع آنان باشد.
فهرست مطالب:
مقدمه
مزيت آموزش رسانه اي
گسترش فرهنگ غربي از طريق رسانه ها
اهداف و مزاياي سواد رسانه اي
مهارت هاي سواد رسانه اي
سطوح سواد رسانه اي
سطح مقدماتي و اوليه ي پيام ها
سطح عميق و پنهان پيام ها
مراحل كاربرد و بهره گيري از سواد رسانه اي
منابع
- پنجشنبه ۱۱ آذر ۰۰ | ۰۸:۲۶
- ۵ بازديد
- ۰ نظر
اشتباهات بزرگ در زمان شروع كسب و كارهاي اينترنتي
دانلود pdf طراحي معماري عملكردگرايانه مهد كودك
دانلود pdf الزامات معماري در فضاهاي آموزشي كودكان
دانلود pdf طراحي فضاي مهد كودك بر اساس رابطه خلاقيت و ايده هاي معمارانه