دانلود پاورپوينت عكاسي‌ ماكروفتوگرافي‌ (چشم‌ها)

عكاسي‌ ماكروفتوگرافي‌ (چشم‌ها)




رشته‌ عكاسي‌

 موضوع‌ نظري‌

نگاه‌ و معنا در هنر عكاسي‌

 موضوع‌ عملي‌

عكاسي‌ ماكروفتوگرافي‌ (چشم‌ها)

 

فهرست مطالب

چكيده: پايان نامه، نگاه و معنا در هنر عكاسي شامل: پيشگفتار، مقدمه و پنج فصل با عناوين دستگاه بينايي – ژاك لكان – رولان بارت – ديدن در عكاسي – زيبايي شناسي در عكاسي مي‌باشد.

در پايان نيز فهرست اعلام و فهرست منابع و مأخذ و گزارش كار عملي نيز درج شده است.

1)   هدف پژوهش: هدف نگارنده تهيه يك متن نظري در بارة نحوة ديدن و لحظة رويت عكاس در ارتباط با سوژة مقابل دوربين است. بديهي است نظريات بارت و لكان در زمينه عكاسي و ديدن از اهميت خاصي برخوردار است، و طرح اين نظريات راهگشاي معناي ديدن و عميق ديدن در هنر عكاسي است.

2)   روش پژوهش: در اين تحقيق از روشهاي مختلفي ازجمله گردآوري، تحقيق كتابخانه‌اي، ترجمه و تحليل استفاده به عمل آمده است. بديهي است شكل تحقيق توصيفي است.

3)   نتيجة تحقيق: در بر دارندة تجربياتي ارزنده در باب ثبت عكس، گزينش كادر عكس و نحوة عميق ديدن جهان رودرروي دوربين عكاسي است كه براي دانشجويان عكاسي مي‌تواند راهگشا باشد.

 

پيشگفتار

رسالة مذكور داراي بحث بنيادي و نظري است. عكاسان هنگام ثبت عكسهاي خود به جهان بيرون از دوربين و يا به تعبيري به جهان رودرروي دوربين از طريق انديشة دروني و عنصر بينايي يعني چشمها دست مي يابند. هنر عكاسي هنر عيني است و در مرحله رؤيت، عكاس تصوير خود را ثبت مي كند – در اين فرآيند چشمها عمل نمي كند بلكه جهان،  جهان عكاس كه همان گذشته، حال و تجربيات و نحوة انديشيدن اوست كه در سطح عكسها مؤثر است. مبناي اين تحقيق نظري بر دو مسئله دستگاه بينايي و لحظة رويت و گزينش كادر و ثبت تصوير استوار است.

تحقيق شامل يك چكيده، پيشگفتار و مقدمه اي در باب عكاسي و پنج فصل تحت عنوان دستگاه بينايي و ديدن در عكاسي – خواستگاه عكاس، گزينش كادر و زيبايي شناسي عكس مي باشد. در پايان يك فهرست منابع و مآخذ و يك گزارش عملي درج شده است. نگارنده خود معتقد است كه اين دو مقالة نظري پيچيده، اما در عين حال مهم‌اند. نظريه ژاك لكان درباره فرآيند بينايي و نظرية رولان بارت در زمينة عكاسي همچنان براي من سنگين، اما قابل احترام است. بديهي است مي بايستي حوزة مطالعات دانشجويان عكاسي و همچنين خودم گسترش يابد تا اين گونه موارد را بيشتر درك كنيم.

 

 

- پيشگفتار

- مقدمه

فصل اول – دستگاه بينايي

فصل دوم – ژاك لكان

1-2- لحظة رويت چگونگي ديدن از ديدگاه ژاك لكان

2-2- چشم – روشنايي

فصل سوم – رولان بارت

1-3- رويت در عكاسي از ديدگاه رولان بارت

فصل چهارم – ديدن در عكاسي

1-4- خواستگاه عكاسي

2-4- ديدن و مشاهده عكاس – هنرمند

فصل پنجم – زيبايي شناسي در عكاسي

1-5- گزينش كادر

2-5- نحوة ارائه عكس

3-5- نگاه و معنا

فهرست منابع و مأخذ

گزارش كار عملي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.